A Driver of a black KIA was arrested early Sunday morning on suspicion of DUI after crashing into a semi-truck on the Eastbound 10 Freeway just before the 605 Freeway transition in the City of Baldwin Park.
On Sunday, August 29, 2021, at approximately 3:30 am, officers from the California Highway Patrol East Los Angeles station were dispatched to a traffic collision involving a semi-truck and a vehicle.
Upon the arrival of the officers, it was brought to the officers’ attention that the driver of the black KIA had jumped off the Eastbound 10 freeway and landed in the San Gabriel River as he was attempting to flee the scene, according to the California Highway Patrol East Los Angeles Station.
Officers from the California Highway Patrol East Los Angeles station located the driver and diverted first responders from the Los Angeles County Fire Department to the San Gabriel River to aid the driver.
The driver was transported to USC Medical Center according to the Los Angeles County Fire Department.
According to the California Highway Patrol East Los Angeles Station, the driver sustained major injuries.
The driver was arrested on suspicion of DUI according to the California Highway Patrol East Los Angeles Station.
The California Highway Patrol East Los Angeles Station announced “The CHP deals with DUI-related traffic collisions and DUI arrests on a daily basis. Always have a designated driver or risk CHP driving you away in handcuffs”.
Conductor arrestado bajo sospecha de conducir ebrio después de chocar contra un camión en la autopista 10 en dirección este e intentar huir de la escena
Un conductor de un KIA negro fue arrestado el domingo por la mañana bajo sospecha de DUI después de estrellarse contra un camión en la autopista 10 en dirección Este justo antes de la transición de la autopista 605 en la ciudad de Baldwin Park.
El domingo 29 de agosto de 2021, aproximadamente a las 3:30 a.m., oficiales de la estación de la Patrulla de Carreteras de California Este de Los Ángeles fueron enviados a una colisión de tráfico que involucró un camión y un vehículo.
A la llegada de los oficiales, se señaló a la atención de los oficiales que el conductor del black KIA había saltado de la autopista 10 en dirección Este y aterrizó en el río San Gabriel mientras intentaba huir de la escena, según la Estación de California Highway Patrol East Los Angeles.
Oficiales de la estación Este de Los Ángeles de la Patrulla de Carreteras de California localizaron al conductor y desviaron a los primeros en responder del Departamento de Bomberos del Condado de Los Ángeles al río San Gabriel para ayudar al Conductor.
El Conductor fue transportado al Centro Médico USC según el Departamento de Bomberos del Condado de Los Ángeles.
Según la estación de la Patrulla de Carreteras de California Este de Los Ángeles, el conductor sufrió lesiones graves.
El conductor fue arrestado bajo sospecha de DUI de acuerdo a la Patrulla de Carreteras de California Este de la Estación de Los Ángeles.
La estación de la Patrulla de Carreteras de California Este de Los Ángeles anunció que “El CHP se ocupa de colisiones de tráfico relacionadas con DUI y arrestos por DUI a diario. Tenga siempre un conductor designado o corra el riesgo de que CHP lo ahuyente esposado”.